Followers

Monday, November 19, 2012

Umi...maafkan adik ye...

Assalamualaikum....
Adik nak bagitau ni...adik sedih sangat...emmmmm...Adik hilangkan lagi rantai leher  yang umi belikan untuk adik ....Adik takut Umi marah . Mesti Umi sedih sebab usia rantai tu dah 6 tahun. Sama usia dengan adik. Umi belikan semasa adik masih bayi lagi. Sebelum ni sudah 2 utas rantai tangan yang Umi belikan untuk adik , adik hilangkan. Sekarang ni, rantai pulak.  Adik rasa mungkin Umi sayangkan rantai tu sebab kat rantai tu  ada loket "berlian" sebutir yang sangat cantik.  Tapiii...adik rasa, Umi juga salah sebab tak cakukkan betul-betul rantai leher tu semasa pegi kenduri kawin Sabtu tempohari. Sedar-sedar rantai tu dah tak ada pada leher adik. 
Umi, maafkan adik ye.....
 Masam aje muka adik, adik takut Umi marahhhhh...
Lepas ni, Umi jangan pakaikan apa-apapun tau barang kemas pada adik.....:( 

Umi, adik tahu sebab apa umi sedih-sedih ni...mesti sebab Ayah tak adakan. Umi rindukan ayah  ke? Alahh..Ayah pegi kursus cuma seminggu sajalah umi. Sabtu nanti ayah baliklah...ayah dah bagitau adik. Dia suruh adik temankan Umi tidur, dengar cakap Umi dan jangan gaduh dengan kakak dan Along.
Ayah dah janji, ayah balik ni, dia nak bawa kita pi jalan-jalan.

Umi, adik sayangggg Umi.

p/s Semua tu luahan hati adik pada saya sewaktu nak tidur.  Sebelum nak tidur tu, macam-macam yang dibual dan ceritakan. Pertanyaannya kadang-kadang susah nak saya jawab.  Kadang-kadang tu , pandai jugak dia mengusik saya.
Berbanding dengan kakaknya yang pendiam, adiklah yang meriuhkan rumah kami.

18 comments:

Acik Erna said...

assalam azi..pandai adik cakap ye..masa jumpa hari tu..lansung tak dengar suara adik..pemalu sangat anak dara comel azi ni

azi said...

Wsalam akak..

ha..ha..kalau nak tahu, adik dah kena "warning" tu...jangan ganggu masa umi cakap dengan kawan umi, jaga kelakuan.jangan malukan umi sebab selalunya adik kalau saya cakap, dia pun sama nak bercakap..he..he....

Kakzakie said...

Rasa bersalah juga sebab dah hilangkan banyak barang kemas ye adik. Tak apa janji bila besar nanti ingat untuk beli yg lebih baik utk ummi.

Nafira usof said...

alalala.. pandainye amik hati ummi dia yer.. pandai jaga ummi masa ayah dia takde.. bijaknye dia~

Kasih Salina said...

salam kak azi..pandainya dia bercakap..panjang akal betoi bertanya itu & ini yer..siap mintak maaf lagi tu..

Zaitun said...

Tentu ummi tak marak kan...nanti bila dah besar sikit ummi beli yang lain masa tu adik dah pandai nak jaga.

Masa anak2 kak Zai kecik pun selalu juga hilangkan barang kemas.

azi said...

Kakak..
masa nak tidur selalunya masa adik ceritakan apa saja pasal dia. kawan-kawan, sekolah dan semua yang dia nak tahu....kadang-kadang tak terlayan saya...
p/s erita tu saya olahkan sedikit untuk sedapkan cerita...he..he..

azi said...

Nafira...
Adik sampai sekarang masih tidur dengan akak walaupun ada bilik sendiri, Ayah dia tak ada, lagi dia seronok sebab tak payah berebut tempat...he..he..

azi said...

Kasih salina..
Dia tahu kak sayangkan rantai tu , sebab tu dia cakap macam tu...

azi said...

Salam Kak zai...
hai!!dah balik bercuti ke?....nanti nak terjah bloh akak..:)

Umi tak marah, cuma rasa sayang sangat.....lambat lagi le nak bergantinya tu akak..emas sekarangkan mahal...he..he..

ibuintan said...

sian adik... terkilan sangat dia sbb hilangkan rantai tu ye, takpe nanti umi boleh belikan lagi... kan ummi kan

ibuintan said...

sian adik... terkilan sangat dia ye, biasalah anak sebaya adik selalu menghilangkan barang kemas.. takpe nanti umi boleh ganti.. kan umi

azi said...

Ibuintan..
Tak berganti lagi le , Umi kata, tunggu besar sikit kot...emas sekarang ni mahal...suruh Aunty gantikan boleh?....he..he..:)

Cho Zila said...

emas.. o emas... sekarang dah murah sikit tapi still mahalkan.. alahai sedihnyer hilang..
memang nak salahkan diaorang shjpun tak lehkan so redhajerler..

MulutPayau said...

pandai betul adik ambk hati umi ya...nnti dah besar sikit, pasti umi akan gntikan yg baru...

azi said...

MP..
Aunty MP...rasa lambat lagi le Umi nak gantikan yang baru..Umi kata Umi tak ada duit..he...he..kalau aunty gantikan pun ok jugak..Auntykan banyak duit....:)

dwaty said...

pandai adik berkata2...

kak nak email plsss... nak bagi no phone... no akk yang lama still ok ker... saya masih ada no tu.

azi said...

Dwaty...
lebih kurang macam tulah adik bagitau akak...selebihnya akak reka untuk "mencantikkan" jalan cerita...ha..ha..

p/s. aziri2023@yahoo.com