Followers

Thursday, January 24, 2013

Hari rehat untuk saya...

Assalamualaikum.
Hari ni cuti umum sempena hari kelahiran junjungan besar nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W. Mesti semua ibu-ibu yang bekerja ambik kesempatan hari ni untuk masak makanan istemewa buat keluargakan...Saya pula, hari ni diberi pelepasan oleh Cik Abang...horeyyyy..hari ni saya tak payah masak untuk makan tengahari...kebetulan adik ipar saya, Zul datang , jadi cik Abang saya bawa kami makan kat tempat Ikan bakar yang sedap di Kepala Batas, Seberang Perai Utara....Orang punyalah ramai sampaikan Zul pening kepala..ha..ha..macam tu lahkan, kalau sedappp, mestilah ramai pelanggan walaupun harga makanannya boleh tahan mahal....mesti kaya tuan punya kedai tu kata Zul...he..he..


Ini sarapan pagi tadi. (Roti ayam - panggilan anak-anak)
Ayam yang disalut tepung dan digoreng garing. Letakkan sos cili lebih.
Sedaplah jugak...:)
ini pulak ikan kembong bersalut tepung permintaan Adik Aishaa. 
Pagi-pagi makan macam ni..sesuai ke..?? he..he..


 Puding Suka Hati yang saya masak untuk Mesyuarat Persatuan Badminton Melayu Kedah yang diadakan di rumah saya petang Sabtu lepas (19.01.2013)
 Ada lebihan durian yang Cik Abang saya beli hari sebelumnya, saya masakkan Bubur kacang Durian untuk depa.

dan Bihun Soto ini.


Suami-suami sibuk mesyuarat, kami lepaklah kat luar sambil main dengan baby Lokman yang comel.

Oklah ye. Cukup untuk kali ini. Ada kesempatan, kita bercerita lagi.
Wassalam.

16 comments:

Acik Erna said...

Assalam azi.nampak sedap sangat. Puding azi tu.camana buatnya azie

Ann Ishak said...

erm...bubur kacang durian tu sedapnya, dah lama tak makan

zino said...

tadi dah kenyang bila nampak pelbagai juadah yg sedap2 tu terasa lapar balik hehe

Sapina copek belajar nanti hantar BTR sikit ya hehe

inazamri said...

akak ni mmg terror masak la.Bila la nak dpt rasa masakan akak ye.

Kakzakie said...

Kakak tengok azi masak apa pun sedap. So tak kiralah makan pagi/tengahari/petang/malam janji sedap.

azi said...

Acik Erna..
Wsalam akak..akak tahu kenapa saya panggil Puding sukahati?..sebabbb saya hentam saja bahan-bahan kat dalam tu...he..he..kalau akak nak resepi, nanti saya buat N3 resepinya ya...:)

azi said...

Ann ishak...
terima kasih ye sudi singgah ye..

Bubur kacang durian tu makan sejuk-sejuk baru sedap..:)

azi said...

En. Zino...
Saya rasa Kak Shah lagi pandai masakkan...tak payah resepi, tengok aja, dah tau buat...ha..ha..:)

azi said...

Inazamri..
semua orang pandai masakkan Ina...cuma sedap dengan tak sedap ajakan...akak cuma masak gitu-gitu aja...:)


kalau balik kampung, singgah le rumah akak...

azi said...

Kakzakie..
kakak...pagi, petang, siang dan malam, kalau masak untuk keluarga bolehlah...kalau kakak nak rasa sedap ke tidak, atau kena dengan selera kakak ka..mai la SP ni...he..he..

aTieYusof Family said...

wah...sedap2 makanan kat atas..lapar tgk..hehe... dah lama tak ke Penang..dulu puas juga ronda2 Seberang Perai..:)

azi said...

aTie Yusof Family..
terima kasih sudi singgah sini ye...:)
p/s Akak dok Sungai Petani...kira dekatlah jugak dengan Penang tu..

MulutPayau said...

Aduhhhh..semuanya menyelerakan...berkenan betul kat puding yg azie buat tu....

azi said...

MP...
he..he..itu namanya Puding Sukahati...sebab sukahati aja campak bahan-bahan kat dalam tu...janji boleh dimakan...:)

Kasih Salina said...

salam kak..sedap2 nya menu depa na..saya suka ikan celup tepung tu..

azi said...

Kasih salina...
Adik Aishaa tu pelik akak...pagipagi dia suruh celup tepung ikan bila tengok akak goreng ayam untuk roti tu...:)